al-Najdah! Ayna al-kanz? / Jū Sālmūn,; Vīrūnīkā Īzāksūn ; tarjamat: Flūrā Majdalāwī

By: Contributor(s): Material type: TextTextLanguage: Arabic Series: Sahl wa-mumtiʿPublication details: Stockholm Fenix 2018Description: 59 s. illISBN:
  • 9789175252322
  • 91-7525-232-5
Uniform titles:
  • Hjälp! Var är skatten?
Subject(s): Genre/Form: DDC classification:
  • 839.73 23
Other classification:
  • Hccsg
  • ufHsg
  • Hsgec
Summary: Hjälp!, del fyra. Efter att ha lärt sig om kartor ska klassen ut på skattjakt. Fröken har gömt flera piratskatter i närheten av skolgården och delar ut kartor till alla. En pojke och hans grupp ser att deras skatt ska ligga under en parkbänk. Men det sitter ett par okända gubbar på bänken. Ingår i serien Lätt att läsa.Summary: Bok som ingår i Fenix serie Lätt att läsa där förf. vill ge arabisktalande elever möjlighet att läsa samma böcker som svensktalande elever. Berättelsen handlar om hur ett gäng elever letar upp en gömd skatt tillsammans. Fullständiga diakritiska tecken som hjälper lågstadiebarn i sin läsfärdighet.
Tags from this library: No tags from this library for this title. Log in to add tags.
Star ratings
    Average rating: 0.0 (0 votes)
Holdings
Item type Current library Call number Status Date due Barcode
Barnbok Nyckelbergsskolans bibliotek 01 ufHsg (Browse shelf(Opens below)) Available 80060449613

Vokaliserad text

Hjälp!, del fyra. Efter att ha lärt sig om kartor ska klassen ut på skattjakt. Fröken har gömt flera piratskatter i närheten av skolgården och delar ut kartor till alla. En pojke och hans grupp ser att deras skatt ska ligga under en parkbänk. Men det sitter ett par okända gubbar på bänken. Ingår i serien Lätt att läsa.

Bok som ingår i Fenix serie Lätt att läsa där förf. vill ge arabisktalande elever möjlighet att läsa samma böcker som svensktalande elever. Berättelsen handlar om hur ett gäng elever letar upp en gömd skatt tillsammans. Fullständiga diakritiska tecken som hjälper lågstadiebarn i sin läsfärdighet.

18121695

18121696

There are no comments on this title.

to post a comment.

Powered by Koha